در حال بارگذاری ...

در برنامۀ این‌ هفتۀ هم‌قصه که جمعه شب از شبکۀ یک سیما پخش شد، دکتر محمدعلی‌شاه موسوی، زندانی آزادشده از زندان گوانتانامو، مهمان برنامه بود. او در سال 82 در خانۀ خود در شهر گردیز افغانستان توسط نظامیان آمریکایی ربوده شده و 40 ماه را در بند آمریکایی‌ها در زندان‌های بگرام و گوانتانامو ‌گذراند. دکتر موسوی در این برنامه بخش‌هایی از سه سال حضور در زندان گوانتانامو را روایت کرد.

در قسمتی از برنامه، تصاویری از دیدار دکتر موسوی و سعید ابوطالب، مستندساز ایرانی، پخش شد. سعید ابوطالب نیز در سال 1382 برای ساخت مستندی به عراق سفر کرده بود که توسط نظامیان آمریکایی دستگیر شد و مدتی را در اسارت آمریکایی‌ها بود. او که خاطرات این دوران را در کتابی به نام «هی‌، یو» آورده است، در دیدار با دکتر موسوی از شکنجه‌ها و بازجویی‌های آمریکایی‌ها در زندان عراق تعریف کرد و دکتر موسوی نیز توصیف‌هایی از زندان گوانتانامو و شکنجه‌‌های آن داشت. اشتراک‌ها و تفاوت‌های شکنجه‌های این دو زندانی آزادشده، گفت‌وگویی شنیدنی را رقم زده است. فیلم این دیدار را می‌توانید در اینجا مشاهده کنید.




مطالب مرتبط

یازدهمین هم‌قصه

یازدهمین هم‌قصه

برای من سه هدف برای پروژه بوکس برای صلح وجود داره. اولیش اینه که بچه‌های سوری خوشحال بشن. دومیش اینه بین دو کشور رابطه برقرار کنیم. برای من رابطه بین مردم عادی استرالیا و مردم عادی سوریه خیلی مهمه اما سومیش اینه که می‌خوایم سوریه واقعی رو به کشور خودمون نشون بدیم نه اون روایتی ...

|

راویتی شنیدنی از ماجرای زندگی یک مذهبی واقعی

راویتی شنیدنی از ماجرای زندگی یک مذهبی واقعی

کشیش استرالیایی دیوید اسمیت در یازدهمین قسمت از برنامه هم‌قصه ماجرای زندگی پر فراز و نشیبش، از پیوستن به کلیسا تا سفر به سوریه برای حمایت از مردم این کشور را بازگو خواهد کرد.

|

محمدعلی کلی صاحب خانه شد!

محمدعلی کلی صاحب خانه شد!

حجه‌الاسلام پورمحمدی وزیر دادگستری در پی تماشای چهارمین قسمت برنامۀ هم‌قصه ضمن طرح موضوع و شرایط زندگی محمدعلی کلی که هشت سال جنگ تحمیلی را بدون مرخصی در جبهه ها حضور داشته در جلسه هیئت دولت، پیگیر وضعیت اقامت وی از مسئولان وزارت کشور و امورخارجه شد.

|

نگذاشتیم فتنه بین سنی و شیعه در غزه به وجود آید

نگذاشتیم فتنه بین سنی و شیعه در غزه به وجود آید

همه می دانند که تنها کشوری که از گروه های مقاومت حمایت می کند، ایران است، اما به نسبت ایران در حمایت از مردم، کارهای خیریه، بشردوستانه، پروژه های عمرانی، اجتماعی و مدنی، چندان قوی عمل نکرده و برعکس ترکیه و برخی از کشورهای عربی فعال هستند...

|

نظرات کاربران