در حال بارگذاری ...

فرناندو فیونس مؤسس «گروه کشاورزی ارگانیک» در کشور کوبا است. او برنده جایزه «معاش درست» در سال ۱۹۹۹ از سازمان ملل است. این برنامه جمعه‌شب، ساعت ۲۳:۱۵ از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.

به گزارش روابط عمومی برنامۀ هم‌قصه، فرناندو فیونس در یک خانواده فقیر روستایی در کوبا به دنیا آمد. وی در دوران انقلاب کوبا به کار تحقیقاتی در حوزه کشاورزی پرداخت و پس از پایان تحصیلاتش در استرالیا و بازگشت به کشور «گروه کشاورزی ارگانیک» را راه‌اندازی کرد. قصد «گروه کشاورزی ارگانیک» از ابتدای کار این بود که در عمل نشان دهد که روش غیرشیمیایی از تمامی جهات برتر از کشاورزی پرهزینه شیمیایی است و بدینوسیله سیاستگذاران، دانشمندان و کشاورزان را متقاعد کند که نباید به کشاورزی شیمیایی پیشین و وابسته به خارج کشور بازگشت. اتخاد سیاست اقتصاد مقاومتی در مقابل تحریم و واردات کوبا موجب شد تا فرناندو فیونس با همکاری همسرش به روش علمی کشاورزی ارگانیک (غیر شیمیایی) دست یابند و موفق به کسب جایزه «معاش درست» در سال ۱۹۹۹ شوند.

«هم‌قصه» عنوان برنامه‌ای است که در هر قسمت با مهمانانی غیر ایرانی به گفت‌وگو می‌نشیند و داستان زندگی آن‌ها را که درون‌مایه‌ای انسانی دارد، روایت می‌کند. این برنامه «جمعه‌شب‌ها» ساعت 23:15 از شبکۀ یک سیما پخش می‌شود.




مطالب مرتبط

دوازدهمین هم‌قصه

دوازدهمین هم‌قصه

من که مدیر یه موسسه پژوهشی بودم، ‌12-13 کیلو وزن کم کردم. توی تمام کشور ما گزینه‌ای نداشتیم. واقعاً اگه بعضیا توی کوبا می‌تونستن که مزیت‌هایی به خاطر موقعیت خودشون به دست بیارن فیدل کاسترو و دیگران اونو سر به نیست می‌کردن. چون اونا باید مثالی برای کل مردم می‌بودن. وگرنه موقعیت ...

|

ماجرای خالد ازبط مجاهد فلسطینی در هم‌قصه دهم

ماجرای خالد ازبط مجاهد فلسطینی در هم‌قصه دهم

برنامه این هفته هم‌قصه میزبان خالد ازبط مجاهد و فعال حقوق بشر فلسطینی بود. خالد ازبط 31 ساله، ماجرای مجروح شدن در جریان جنگ سال 2008 غزه و داستان خروجش از محاصره برای درمان را با مخاطبان هم‌قصه در میان گذاشت.

|

نظرات کاربران